Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jayden Hek - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jayden Hek - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn

Door: jaydenvanhek

Blijf op de hoogte en volg Jayden

16 Maart 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

We hebben de afgelopen weken een groot aantal donkere dagen gekend. We zaten er even helemaal doorheen zoals jullie in onze laatste blog hebben kunnen lezen.
De bakken met energie hebben geholpen. Waarschijnlijk zijn er veel mensen die met ons begaan zijn en ons veel positiviteit toewensen/sturen.
Nou we kunnen jullie vertellen dat ons verblijf in Philadelphia met een maand is verkort!!!
Op 12 april komen wij thuis en hoeven we niet meer terug naar Philadelphia!!!

Hoe is dit zo gekomen??? Nou, we waren op de poli, waar de arts ons vertelde dat ons Jayden zijn schema uit zou gaan lopen. Zijn laatste vit A zuur kuur zou lopen tot 11 mei. (wij zouden 9 mei naar huis vliegen). Omdat hij pas na de kuur zijn scans mag hebben zouden we ons verblijf eigenlijk moeten verlengen met anderhalve week. Dus zouden we pas rond 20 mei naar huis mogen vliegen.
BALEN!!! Kan er nog meer tegenzitten dachten wij.
Na een aantal minuten gaven ze aan dat ze het ook goed zouden vinden als we na de laatste ziekenhuisopname naar huis zouden gaan en de vit A zuur kuur thuis te doen!!! We mochten vanaf 7 april een vlucht naar huis boeken!! Dan zou hij gestart zijn met kuur 5 van de vit A zuur en moet hij er daarna nog 1.Dit omdat al zijn scans vanaf de eerste dag schoon zijn geweest en dat ze weten dat wij niet op en neer gaan vliegen met een 2,5 jarige peuter. Als we naar huis gaan blijven we ook thuis!!!
We kunnen de laatste kuur dan onder begeleiding doen van het ziekenhuis Nijmegen!! Erg prettig dus allemaal. Als hij dan 11 mei klaar is met de vit A-zuur kuur, dan krijgt hij in de week daarna zijn scans. Dan mag zijn groot infuus eruit onder narcose en dan zijn we KLAAR!!
Dan kunnen we weer aan ons normale leven beginnen!!! Wat zijn wij blij dat we naar huis kunnen!!
Zoals al eerder benoemd hebben we het hier helemaal gehad. De ellende die we hier zien is echt met geen typemachine te omschrijven.
Mijn hart breekt als ik de zwervers zie staan langs de kant van de weg, bibberend van de kou, met een bordje "please help" in hun handen, dag in dag uit. Kinderen in het ziekenhuis waarvan de ouders duidelijk arm zijn doordat de kosten voor de behandeling zo hoog zijn dat ze geen kleding kunnen betalen voor hun kinderen. Ik kan er letterlijk niet meer tegen. Het egoisme waarmee de mensen hier leven en met elkaar omgaan, echt ongelofelijk.
We waren dan ook aan het zoeken wat we met onze spullen (huisraad) konden doen bij ons vertrek. In eerste instantie hoopten we de fam uit Nederland te kunnen helpen met onze spullen, maar zij blijken het niet nodig te hebben.
Op zoek naar een ander doel dus... Wij willen zo graag dat onze spullen goed terecht komen. We hebben ze vanuit warme harten gekregen en willen ook op deze manier iets voor mensen terug doen.
Via het ziekenhuis hebben we het nummer gekregen van mensen die onze spullen kunnen gebruiken. Zij hebben onlangs al hun bezittingen in een huisbrand verloren. Een alleenstaande moeder met een 8 jarig zoontje dat een waterhoofd heeft en een hersenfunctie stoornis, waardoor hij lichamelijk gehandicapt is.
Zij hebben op dit moment geen woning en wonen bij een familielid. Ze was erg blij dat we onze spullen wilde geven en helemaal gelukkig toen ik vertelde dat we er geen geld voor hoefde te hebben. We moeten in de komende weken nog afspreken hoe we de spullen daar krijgen, of dat zij ze komen halen.Komt allemaal goed.
Er gaat nog heel wat organisatie in zitten om alles netjes af te ronden hier.
Inmiddels is onze grote vriend Tijs gearriveerd en het voelt meteen weer als thuis. Wat kunnen we lachen met die kerel en wat wordt ons verlangen naar huis groot. Gezellig met de mensen waar je van houdt op de bank keuvelen en naar je eigen supermarkt en gewoon doen!!!
Ons Jayden is ook weer ingeschreven bij het kinderdagverblijf, maar kan helaas niet naar de Eindhovense locatie maar wordt in Geldrop geplaatst. Is logistiek gezien lastig, maar we zijn wel blij dat hij kan worden geplaatst.
We hebben op deze manier (12 april thuis) nog een paar weken om alles op orde te krijgen en hopelijk dat per 1 juni dan alles "normaal" van start kan gaan... Weer werken, kinderdagverblijf...... Minder controles in het ziekenhuis en met een nieuw hoofdstuk beginnen.....
Ondertussen gaat onze kleine man gewoon door met groeien en ontwikkelen en belangrijker nog, ETEN!!!
Wij zijn zo trots op hem!! Van de week heeft hij garnalen, steak, champignons, frietjes, wortels, beetjes sla, en kipnuggets, allemaal in 1 maaltijd gegeten!! Echt zo gaaf gewoon!!! Toen kwamen we thuis en wilde hij ook nog een danoontje!!!
Hij heeft goede dagen en minder goede dagen wat eten betreft, maar het begin is er, en dat stemt ons erg positief voor de toekomst!!

Danny zal ook nog een paar foto's plaatsen van..??? Verrassing.....
(ik doe het type gedeelte en hij het foto gedeelte....Dus ook voor mij is het nog onduidelijk waar hij op dit moment aan denkt!!!

Oja, voordat ik het vergeet. Wij willen de collega van mijn tante Ellen enorm bedanken voor het fantastische tasje!! Echt geweldig, wat lief dat je aan ons denkt!!
Ons Jayden zijn reactie was:
"OOWWW, da's een moooooije"
Dus ik zeg, missie geslaagd!!!

Tot blogs!!

Gr. Dan, Jan, Jay en Tijs

• 17 Maart 2011 - 07:00

Aart Schinkel:

Wat een goede berichten, vandaag ben ik jarig en ik kan eigenlijk geen groter kado krijgen dan dit bericht. Hou nog even vol en jullie zijn zo weer thuis!

• 17 Maart 2011 - 07:12

Agnes:

WAuw!! erg goed nieuws. Had het adres op het kaartje al voorzien van het adres in Eindhoven;-) Telepedinges??
    Stuur van de week nog wel ff een mail met het reilen en zeilen hier in Bels

-x- van ons allen

• 17 Maart 2011 - 07:26

Manfred NoorTessa:

Wow wat een goed nieuws! Wat fijn dat voor jullie het 'normale' leven weer zo dichtbij is... Kan me voorstellen dat je die ellende helemaal zat bent. Nog even volhouden..!
    Liefs,
    Manfred, Noortje, Tessa

• 17 Maart 2011 - 07:56

Nicky:

wat een heerijk nieus allemaal, jullie gedeelt dan. van wat je schrijft allemaal te zien is wel heavy zeg. zoiets zie je op tv, maar dat het ook echt zo is, blijft raar in een land wat zegt zo geweldig te zijn.

Maar mijn egoisme: ik ben zo blij dat alles met Jayden goed gaat en wat een bos haar op zijn koppie zeg!!
    Gelukkig komen jullie snel thuis, nog veel plezier samen en met Thijs.

liefs

• 17 Maart 2011 - 08:06

Marjolein De Goede:

Wat een geweldig nieuws! Op naar een normaal leventje!

• 17 Maart 2011 - 08:17

De Gemertjes.:

Fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! Weer iets goeds om naar uit te kijken: NAAR HUIS!
    Wat een prachtige foto's. Hier kunnen wij ook van genieten om jullie zo te zien en dat die kanjer zo lekker aan het eten is. Het lijkt wel een kleine Amerikaan: frietjes, steak, kipnuggets en ook nog een milkshake(foto). Prachtig!
    We kijken er naar uit om jullie weer in levende lijve te zien.
    Veel liefs en xjes,

• 17 Maart 2011 - 09:14

Joke Kleine Deters:

Wat een geweldig nieuws.
    Nog ff volhouden en dan kunnen jullie hier weer "je normale leven " starten.
    Het aftellen is begonnen en ik wens jullie nog heel veel sterkte en geduld in de komende weken.

lieve groeten Joke

• 17 Maart 2011 - 10:46

Jessica:

Yeah, wat een goed nieuws!! Wat fijn voor jullie dat jullie verblijf in de USA wordt verkort< eindelijk naar huis!!!
    Nog even doorbikkelen, maar dat is jullie wel toevertrouwd!
    succes met de laatste loodjes in Ameika!
    x Jessica.

• 17 Maart 2011 - 10:47

Henriette:

Wauw wat '
    n mooi nieuws
    Ik ben zo blij voor jullie KANJERS
    liefs xx

• 17 Maart 2011 - 11:10

Buurvrouw Inge:

Joepie, jullie komen al héél snel naar huis! Gaaf dat we jullie dan weer gewoon door de straat zien lopen (je kunrt maar iets gaaf vinden, haha....) en dat we weer lekker even op de stoep kunnen buurten (vooral Danny en Paul over AUTO's......, what else??)) Het belangrijkste is natuurlijk Jayden waar het nu zo goed meegaat. Jeetje, wat kan dat kind opeens eten, zeg, super hoor.
    Nou jongens, wij verheugen ons op jullie thuiskomst. Nog even doorbijten en dan is het zo ver!

Liefs en groetjes,
    Inge en Paul

• 17 Maart 2011 - 11:49

De Jacobsjes:

We kunnen op de foto's zien dat het gezellig is met thijs.
    Geniet er nog maar lekker van.
    Als hij weer naar huis is duurt het voor jullie ook niet meer zo lang.
    Dikke kus Hans Willeke Anne en Vera

• 17 Maart 2011 - 12:33

Robertjan En Wendy:

Hallo lieve mensen, wat een ontzettend goed bericht dat jullie naar huis mogen. Nog een paar weken en dan kunnen jullie weer gaan genieten van het leventje in Eindhoven. Super dat Jayden het zo goed doet en jullie natuurlijk ook. Wij wensen jullie nog sterkte voor de aankomende weken. Liefs Robertjan, Wendy, Max en Daantje

• 17 Maart 2011 - 13:19

Chris Jones:

Fijn dat het zo goed gaat en jullie al snel naar huis komen! Hartelijke groet van een weblog vriendin van buurvrouw Inge.

• 17 Maart 2011 - 15:04

Jose En Ronald:

hou vol, de laatste loodjes.
    kei fijn voor jullie dat het eind in amerika in zicht is.
    fijn dat jullie weer terug komen en het normale leven weer op kunnen pakken.
    groetjes

• 17 Maart 2011 - 15:20

Wendy Vervlossen:

Geweldig al weer bijna naar huis!! Wat is Jayden toch gegroeid en een bos haar!! Nog even volhouden en dan heerlijk naar huis.

• 17 Maart 2011 - 15:56

Peter En Titia:

geweldig nieuw om te horen dat jullie eerder naar huis toe kunnen. hopelijk pakken jullie de draad snel weer op en spreken we elkaar weer binnenkort. groetjes Peter en Titia

• 17 Maart 2011 - 16:01

E. Meijer:

Lieve familie,

Wat een geweldig nieuws, het einde is eindelijk in zicht voor jullie. En wat een schitterende foto's van Jayden. Wat een knap kereltje en wat heeft hij geweldig mooi haar.
    Nog even volhouden voor jullie, maar nu hebben jullie wel iets fijns om naar uit te kijken.

Liefs Engelbert, Winanda, Ian, Lindsey

• 17 Maart 2011 - 16:06

Tante Hetty :

Proficiat.ik ben heel blij voor jullie.Ik hoop, dat verder alles naar wens verloopt. Sinds kort heb ik een iPad en kan dus emailen.sterkte met de rest van de kuur en tijd.tot ziens en veel groeten van (oud) tante Hetty.

• 17 Maart 2011 - 18:58

Meijer-Quinonero:

Hey lieverds,

Echt super en geweldig nieuws! Eindelijk iets positiefs en fijn dat jullie thuis verder kunnen met de laatste behandeling. Oh Danny wat moet dat fijn zijn voor jou, weer je family terug zien en kunnen knuffelen. Dit is echt fantastisch en we zijn super blij voor jullie.

Veel liefs Jennifer & Jose en de kids

• 17 Maart 2011 - 19:02

Nijnsel:

hoi wij zijn heel blij voor jullie dat je weer naar huis kunt wij geloven goed dat jullie het gehad hebbe daar maar nog ff vol houden dan komt alles goed groetjes de drie uit NIJNSEL
    ik wou nog ff zegge dat Frank en Fleur Bieze een zoontje hebbe hij heet Mats
    Groetjes Geert Betty Demi

• 17 Maart 2011 - 19:51

Jerry En Anita:

h
    hoi allemaal , geweldig dat jullie volgende maand naar huis mogen en wat wordt jayden toch groot en wat een bos haar heeft hij. Nog even volhouden liefs van ons. xxxxxxx.

h

• 17 Maart 2011 - 20:41

Nicole:

Echt super om dit te lezen...geweldig!!
    Jullie zijn echt kanjers! denk vaak aan jullie, en vooral Jayden, wat is hij gegroeid en ziet hij er goed uit op de foto's. Jammer dat hij nog niet bij ons in eindhoven op het KDV kan komen....hopelijk kan dit wel snel!

Liefs Nicole

• 17 Maart 2011 - 20:58

Michel En Silvia:

He Danny, Janice en Jayden,

Wat een ontzettend goed nieuws!!! Echt geweldig om te lezen hoe goed het gaat!! En wat een mooi gebaar om ook weer een goed doel te zoeken voor jullie spullen. Zo te lezen hebben jullie die echt gevonden! Kunnen jullie de Nederlandse sociale mentaliteit daar ook een beetje doorgeven.
    Tot snel in Eindhoven. Dikke kus van ons.

• 17 Maart 2011 - 21:29

Huub En Ilma:

Wat heerlijk om te horen dat jullie vervroegt naar huis kunnen komen.
    Ook heel fijn dat het met jayden en met jullie heel goed gaat,en wat heeft hij een mooie bos met haar gekregen.
    Nog even volhouden en dan snel maar weer naar eindhoven komen .

groetjes huub en ilma

• 17 Maart 2011 - 21:32

IenZ Hair DeZign :

Wat geweldig om te lezen na al die ellende dat het zo geweldig de goede kant op gaat.
    En JAYDEN herken je helemaal niet meer terug. Wat een knap ventje.
    Nou Janice als je in nederland bent kom je maar snel eens voor een gratis verwen beurt. We zullen je helemaal in de watten leggen. Lekkere wasmassage,een mooie knip beurt, en een vrolijk voorjaars kleurtje in je haar. En dan kom je apart nog maar een keer met Jayden en papa. Kan hij op de qaud geknipt worden terwijl hij een film kijkt. We hebben zin om jullie eens lekker te verwennen. Dat hebben jullie zeker verdiend.
    Heel veel succes nog. En er is nog een leuk kadootje voor Jayden onderweg.
    Heel veel succes en sterkte nog de komende weken, en een hele goede terug reis.
    Veel liefs Iene en collega`s Chantal Desiree en gaby.

• 17 Maart 2011 - 21:52

Enza:

lieve Janice, wat een heeerlijk nieuws! Echt geweldig! Lekker terug naar Nederland, je eigen huisje, plekje, familie.... en het liefst zo veel mogelijk van het ziekenhuis vandaan. Echt ben zo blij voor jullie!
    Je verhaal over de omstandigheden daar, de zwervers, de kinderen, de arme gezinnen, het raakt me enorm. Heftig zeg, kan me zo goed voorstellen dat je het niet meer trekt.
    Maar voor nu: jullie komen naar huis, YEAH!!!!!!!!
    Veel liefs, dikke kus aan Jayden
    Enza

• 18 Maart 2011 - 01:41

Ariëlle:

Waaaahhhh helemaal geweldig! Fijn dat jullie eerder naar huis kunnen en wat ziet Jayden er goed uit!!!!
    Nu de laatste loodjes nog. Succes!
    Dikke kus

• 18 Maart 2011 - 17:45

Hetty Harmsen:

Wat een fantastisch vooruitzicht: naar huis!!! Als ik jullie foto's bekijk van het eerste verslag en nu dit knap knulletje met zijn mooie kop met haar, ik ben zo blij voor jullie dat na al die zorgen nu de zon weer een beetje gaat schijnen. Hou vol jongens, een dikke knuffel voor Jayden , groetjes van Hetty en Rein

• 19 Maart 2011 - 14:58

Jolanda En Kenneth:

wat gaaf!!! wat een ged nieuws zeg!!!
    oh wat zal het heerlijk zijn voor jullie om weer naar huis te kunnen. je eigen spullen en mensen weer om je heen.te gek!! maar helemaal natuurlijk dat het met jayden goed gaat!!! ik blijf het zeggen wat een sterk mannetje he!! en jullie ook!! laten we dat niet vergeten.
    Maar nu hebben wij een probleem hahah! we hadden een leuk pakketje voor jullie die we op wilde sturen,maar nu komen jullie gelukkig eerder naar huis! haha hebben wij weer ben nooit zo heel erg snel.haha.
    maar zodra jullie thuis weer helemaal gesetteld zijn ,komen we het gewoon brengen.haha dat kan ook.
    nou heel veel sterkte met de zware laatste loodjes!! we blijve aan jullie denken!!!
    dikke knuffel van hier! xxx

• 19 Maart 2011 - 18:20

RMCD.:

Hey buurtjes,

"April doet wat ie wil". Dus gewoon lekker naar Eindhoven toe !!!!!! Helemaal top. En in de bomen voor onze huizen zitten de knoppen al aan. Dus bij thuiskomst; blad gegarandeerd !
    In het lichaam van Jayden is de winter voorbij. Hij is nu bezig met de lente. Als hij tuis is gaat hij op weg naar een zéééééééééér lange zomer. De voortekenen zijn al bij hem aan te zien. Op de foto's zie je dat hij straalt. En eetlust. And last but not least; Je tanden poetsen als je op de pot zit !!! Dan zit het helemaal goed.

Alvast welkom thuis !!!!!!!

Houdoe RMCD.

• 19 Maart 2011 - 22:47

Hellen Markgraaff:

Heej, hallo daar...
    Geweldig nieuws...geniet van het gezelschap van Thijs ( ik ken hem wel niet, maar toch!) Fijn om vrienden om je heen te hebben in een moeilijke periode, ik spreek uit ervaring! Geniet van elkaar en fijn dat al spoedig jullie gewone leventje snel dichterbij komt.
    Warme groetjes uit Geldrop
    Hellen en Joran

• 20 Maart 2011 - 13:37

Adrienne:

Jeuheu!! Helemaal geweldig lieve mensen!
    xxx Adrienne

• 20 Maart 2011 - 14:05

Mireille:

hallo jayden danny en janice
    wat goed dat jullie naar huis mogen
    en dat is over 4 weken al nog even vol houden.wij zijn erg blij voor jullie
    veel liefs mireille paul guido en michelle

• 21 Maart 2011 - 12:30

Henk En Helma:

Heel fijn nieuws dat jullie eerder naar huis mogen.
    Je zit dan ook niet meer middenin de ellende, want die zien jullie natuurlijk de hele dag om je heen.
    Heerlijk thuis!!! Weer alles oppikken en weer proberen een gewoon leven te leiden.
    Als wij zo die foto zien van Jayden dan wordt het nog Hollands Glorie. Hij ziet er goed uit.
    Geniet nog even van jullie maatje Tijs.

Liefs en groetjes van Henk en Helma

• 22 Maart 2011 - 17:58

Wilco Jansen:

Wat een mooi nieuws zeg dat jullie naar huis mogen en dat het met jayden goed gaat.

Wij zijn blij dat dadelijk voor jullie weer het normale leven weer kan gaan beginnen en dat jullie dan weer de rust kunt vinden in jullie eigen huis .

Wat een geweldig nieuws en we spreken elkaar zeker nog.

gr
    wilco jansen

• 25 Maart 2011 - 13:53

Buren Van Nr. 32 :

Ik hoorde nu pas van deze site. Ik heb jullie verslagen nu pas allemaal gelezen. Ik heb er geen woorden voor. Wat zijn jullie Kanjers, wat hebben jullie veel mee gemaakt. Heel fijn om te lezen dat het met Jayden nu uiteindelijk zo goed gaat. Dit is heel fijn nieuws. Heel veel goeds en hopend jullie snel weer te zien.
    Groetjes Ans, Wiljan en kids.

• 25 Maart 2011 - 19:56

Joeri Nicolle & Kids:

hoi lieve schatten,
    wat een super nieuws. Dat gaat dan in een keer heel snel. Zeker omdat we nu pas jullie berichtje lezen. Hebben namelijk zelf met Sjors 4 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm uitdroging. Petje af voor jullie want wat een hel is om met een klein kind naar het ziekenhuis te gaan, en wat voor een nasleep heeft het allemaal op een kind. Wat wordt jullie jayden toch groot en heeft hij toch een bos haar. Wat een knapperd. Succes met de laatste loodjes en dan tot gauw.

liefs fam van Hout