Het valt ook niet mee - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jayden Hek - WaarBenJij.nu Het valt ook niet mee - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Jayden Hek - WaarBenJij.nu

Het valt ook niet mee

Door: jaydenvanhek

Blijf op de hoogte en volg Jayden

02 April 2011 | Verenigde Staten, Philadelphia

Jonge jonge, wat een week weer.
We waren maandag enorm blij dat we het ziekenhuis en alle opnames achter ons konden laten. Vanaf nu voor ons alleen maar controles en dag opnames in het vooruitzicht.
Hiep hiep hoera!!
Maar voor degene die ons een beetje kennen weet dat niets zo loopt als gepland. We kregen maandag het grote compliment dat ons Jayden het van alle kinderen die de antibody hebben ontvangen het tot dusverre het beste gedaan heeft, met de minste bijwerkingen en/of complicaties.
Wauw!!! Wat zijn wij trots!!!
Wij waren rond de middag thuis op maandag en de kleine man had energie voor 20 man. Geweldig genieten zeg maar.
Maandag lekker vroeg naar bed en dinsdag op ons gemakje ontbijten en lekker rustig aan doen. We brachten hem rond de middag naar bed en zoals elke middag moet mama de lange lijn doorspuiten met heparine (bloedverdunner). Bij dit doorspuiten kwam de heparine me door een gaatje in de lijn weer tegemoet.
NIET GOED!!! Dit betekend een open verbinding met alle bacteriën in de buitenwereld. Dus maar even bellen met het ziekenhuis. We konden er meteen naartoe en ze hebben de lijn kunnen repareren. Een stuk eraf geknipt en een nieuw stuk aangezet. ZO gepiept... (van 12.00u uou 18.30u)
We hebben toen we thuis kwamen even iets gegeten en toen was ons Jayden zo moe dat we hem maar naar bed hebben gebracht. Rond 21.30u besloot mama om toch maar even te temperaturen voor de zekerheid, en ja hoor.... Meneertje had koorts (38,3) Vanaf de 38,5 moeten we bellen, dus maar eventjes afgewacht totdat de temp die hoogte had bereikt. We hebben vooraf meteen al de koffers ingepakt, omdat we wisten dat we moesten blijven. Het risico op een lijninfectie is te groot.
Na 6 uur op de eerste hulp te hebben gezeten konden we om 5.30u eindelijk naar ons bedje op de 3de verdieping. Een paar uurtjes slapen en daarna weer eenieder die aan zijn bedje komt te woord staan. Hij heeft koortspieken van 40+ en hij is echt ziek. Slaapt veel en ligt alleen maar voor zich uit te staren als hij wakker is. Waarom moet dit ons mannetje nu weer gebeuren? Waarom kunnen we niet gewoon alles rustig afsluiten? En voorbereiden op het naar huis gaan.
Uit de bloedkweken is tot op heden geen bacterie gekomen, dus dat is goed. Hij heeft een virus dat op de luchtwegen slaat, een hardnekkig griepvirus zeg maar. Dit kan tot 10 dagen aanhouden.
De koorts pieken zijn nu minder. Hij hoeft niet meer continu te spugen, en verdraagt zijn voeding weer enigszins. Hij is nog steeds erg lamlendig, maar dat is iedereen met een griep. Ze hebben gisteravond laat nog een longfoto laten maken om zeker te weten dat hij geen longontsteking aan het ontwikkelen was, maar dat is allemaal niet het geval.
Hij heeft 2 nachten aan de zuurstof gelegen omdat het zuurstofgehalte in zijn bloed aan het dalen was tijdens zijn slaap. Die staat nu weer uit.
We willen hem vanmiddag wel mee naar huis nemen, omdat hij gewoon moet uitzieken. Het voelt voor ons wat onwennig om hem zo mee te nemen. Maar met goede afspraken met het ziekenhuis moet het ons wel gaan lukken. Over een uurtje of 2 beslissen we of we hem echt mee gaan nemen. We willen het nog even aankijken, of er nog iets veranderd. De artsen geven ons de ok om te gaan. Wordt weer vervolgd!!

Groetjes van ons!! (Nog maar een paar dagen!!!!!)

• 02 April 2011 - 16:57

Henriette:

Wat 'n verhaal weer
    Het zit jullie ook niet mee
    Hopen dat 't nu goed gaat
    Succes en jullie zijn alledrie kanjers
    Groetjes Henriette xx

• 02 April 2011 - 17:28

De Gemertjes:

Ja het kan ook niet ander he bij jullie. Maar jullie slaan je er wel weer doorheen. Knap hoor! We hebben echt bewondering voor jullie. Nog ff volhouden en dan zitten jullie weer in het vliegtuig richting huis. Veel succes met het inpakken en uitdelen van jullie spulletjes. Afscheid nemen van de mensen daar. En een hele voorspoedige reis naar huis!
    Tot gauw!

Kuzz kuzz

De Gemertjes

• 02 April 2011 - 17:37

John & Yv Verlinden:

we worden altijd zo stil als we dit lezen, maar geweldig fijn dat jullie bijna thuiskomen. en van hier wat onbelangrijk nieuws.........Geert heeft z'n 30 jarig jubileum.

groet en veel " houdmoedjes " van ons

• 02 April 2011 - 17:41

Ronald En Jose:

jeetje, wat vervelend is dit toch weer.
    kop op hoor.
    veel sterkte nog de laatste periode.
    groetjes jose en ronald

• 03 April 2011 - 05:42

Manfred Noor Tessa:

Allemachtig, het is jullie ook helemaal niet gegund om het allemaal rustig te kunnen afsluiten.

We hopen dan ook écht dat jullie vanaf nu de wind in de rug hebben en een frisse start in Nederland kunnen maken.

Heel veel succes met de laatste loodjes, we hebben diep respect voor jullie!

Groetjes, kus, wij.

• 03 April 2011 - 08:14

Wendy Vervlossen:

Die laatste loodjes daar, zijn meer kilo's geworden. Jeetje zeg!
    Heel veel sterkte nog de laatste dagen daar en hopelijk knapt jullie mannetje snel op.

• 03 April 2011 - 09:43

Bertie:

Jammer dat het weer zo tegen zit. Ik hoop dat het snel beter gaat met het menneke. Fijn dat het er bijna op zit.
    Eindelijk naar huis.
    Love jullie en tot binnenkort.
    xxx

• 03 April 2011 - 10:09

Michel:

Wat een pech dat hij nu ook nog de griep heeft. Maar wel super dat hij het het beste heeft gedaan van alle kindjes, daar mag je trots op zijn, het kleine vechtersbaasje!!!
    Heel veel succes de laatste dagen en dan het vliegtuig in en dan lekker thuis!!! x Michel

• 03 April 2011 - 13:06

Ariëlle:

Tuurlijk nog even een griepje erover, alsof hij nog niet ziek genoeg is geweest........maar hij is wel de beste!!! dat is altijd fijn om te horen!!!
    Nog even volhouden en dan weer naar het natte kikkerlandje!!
    Kus

• 03 April 2011 - 14:28

Noortje:

tjee... het kan ook gewoon niet effe gewoon lijkt wel....
    hopelijk knapt ie nu verder goed op?
    succes met de laatste loodjes, ook al zijn die dan toch behoorlijk zwaar....
    groetjes noortje

• 03 April 2011 - 18:35

Charlotte Cramer:

Wat een pech weer :-(! Heel veel sterkte daar de laatste dagen en ik hoop dat jullie mannetje snel weer opknapt!

Liefs Charlotte

• 03 April 2011 - 19:00

Buren Van Nr. 32:

Nou het zit jullie allemaal niet mee. Maar wat is Jayden en zijn jullie vechters. Jullie verdienen echt alles wat goed is. Nog heel veel sterkte en we hopen dat jullie een hele goede reis terug zullen hebben.
    Groetjes Wiljan, Ans en Parish en Deylin.

• 03 April 2011 - 19:53

Wil, VTT ZuidZorg:

Jeee...wat ben ik blij dat het geen lijnsepsis is!!! Ik schrok echt in het begin van je verhaal....nu gelukkig "gewoon uitzieken" dat virus.
    Succes met de laatste loodjes. Ik bel jullie op 18 april, groetjes Wil

• 04 April 2011 - 08:34

Jeroen En Linda:

Wat een spannende tijden zeg en wat is het allemaal snel gegaan!Je zou bijna denken,te snel om Philadelphia te verkennen.Maar het kon niet snel genoeg gaan om weer na te mogen denken over de terugreis naar jullie eigen Eindhoven.
    Hopelijk knapt Jayden snel weer op,zodat er nog leuke dingen gedaan kunnen worden!We zijn trots op jullie!Want dit is gewoon mega zwaar en jullie trekken'noodgedwongen'wel deze kar.
    Liefs van ons

• 04 April 2011 - 17:34

E. Meijer:

Gossie, jullie houden het wel spannend tot op het laatst. Wij gaan duimen dat dit nu echt het laatste is voor jullie en de kleine knul. We hopen voor jullie op een voorspoedige reis naar huis.

Liefs, Engelbert, Winanda, Ian, Lindsey

• 04 April 2011 - 19:42

Hellen Markgraaff:

Heej Kanjers,....
    Laatste loodjes wegen het zwaarst...wie heeft die stomme spreuk bedacht!!!
    Voor jullie nog wel ff spannend en dan weer terug naar dat kleine koude kikkerlandje wat jullie wel denk ik ontzettend gemist hebben...wat zitten ertrouwens mooie foto's bij van Jayden...knap ventje!
    Geniet ervan...en veel succes met alle voorbereidingen richting huis....
    Liefs Hellen en Joran

• 05 April 2011 - 09:56

RMCD.:

Hey buurtjes,

"Wordt weer vervolgd!!" is de laatste zin. Laatste dagen lekker thuis?

Maar over een paar dagen ECHT LEKKER THUIS !!!!! Dinsdag 12 april. Hoe laat?

Succes.
    Houdoe RMCD.

• 05 April 2011 - 19:10

Enza:

lieve Janice,
    hoe is ´t inmiddels met ´m? Hopelijk is de koorts gezakt en kunnen jullie 'gewoon' gaan pakken....
    spannend hoor.
    Een dikke knuffel vanuit Eindhoven

Enza

• 05 April 2011 - 20:37

Bart Vervest:

Hoihoi,

Wat balen zeg dat het mannetje zo ziek is!!!!!!! Hopelijk voelt hij zich ondertussen weer wat beter.
    succes met de laatste loodjes!!!

groetjes

bart